Music Always Helps - Strawberry Fields Forever


Strawberry fields forever - The Beatles

Hello everybody! Com esse friozinho gostoso que tá fazendo, nada melhor que um café quente e uma música dos beatles pra animar né?
Bom, esse é o primeiro post oficial do music always helps e não existe pedida melhor que Beatles! *-*
Enfim, mimimi's a parte, vamos ao que interessa!
Bom gente, Strawberry Fields Forever foi composta por ninguém menos que John Lennon em 1967.
Na verdade, Strawberry Field (Florestas de Morango) era um terreno próximo a casa em que John morava com sua tia, no qual havia um abrigo, ou algo assim... Nos verões, John costumava brincar no terreno quando era criança. Na letra isso não é explícito, mas se a gente for parar pra observar essa música tem muita história pra contar!

Let me take you down,

'cause I'm going to Strawberry Fields.

Nothing is real,

And nothing to get hung about.

Strawberry Fields forever.

Living is easy with eyes closed,

Misunderstanding all you see.

It's getting hard to be someone,

But it all works out;

It doesn't matter much to me.

Let me take you down,

'cause I'm going to Strawberry Fields.

Nothing is real,

And nothing to get hung about.

Strawberry Fields forever.

No one I think is in my tree,

I mean, it must be high or low.

That is, you can't, you know, tune in,

But it's all right.

That is, I think it's not too bad.

Strawberry Fields Forever

Let me take you down,

'cause I'm going to Strawberry Fields.

Nothing is real,

And nothing to get hung about.

Strawberry Fields forever.

Living is easy with eyes closed,

Misunderstanding all you see.

It's getting hard to be someone,

But it all works out;

It doesn't matter much to me.

Let me take you down,

'cause I'm going to Strawberry Fields.

Nothing is real,

And nothing to get hung about.

Strawberry Fields forever.

Always know, sometimes think it's me.

But you know, I know when it's a dream.

I think a "No," I mean a "Yes,"

But it's all wrong.

That is, I think I disagree.

Let me take you down,

'cause I'm going to Strawberry Fields.

Nothing is real,

And nothing to get hung about.

Strawberry Fields forever. Strawberry Fields forever,

Strawberry Fields forever, Strawberry Fields forever.




2 comentários:

Marina disse...

perfeita essa música!

Oh my Girl disse...

sim sim, maravilhosamente perfeita!

Beijos, miss

Por Hellen Brito & Nathany Ramos .. Tecnologia do Blogger.